091227

Julen har varit bra med en massa träff med släkten. Skönt att den är över, för julen brukar oftast vara en stressig tid för mig. Känns som att hela jullovet kommer bli stressigt, faktiskt. Jag ska göra så mycket men ändå vill jag bara vara hemma och ta det lungt.

Idag har jag tävlat, morapinglan 5km och banan var jätte jobbig. Men det gick mycket bättre i år än förra året. För i år var jag bara 3.14min efter segraren och förra året var jag 4.45min så det går farmåt, vilket känns jättebra. Jag vet också att den som är bäst i min klass tränar typ 600h och jag vet inte ens om jag kommer upp till 300h, så egentligen borde jag inte jämföra mig med eliten.

Den här veckan ska jag försöka ta det lungt, men jag vet inte om det kommer gå. Här är en lite plan över veckan:

Måndag: fixa pass, styrketräning med klubben.
Tisdag: Träning, hockey på kvällen.
Onsdag: Träning
Torsdag: Nyår, VILA
Fredag: intevallträning, Frida kommer!
Lördag: åka nattåg till älvsbyn, VILA
Söndag: Ankomst älvsbyn, åka vidare med minibuss till Arvidsjaur, uppvärmingspass.

Känns som en vecka då jag kommer få fullt upp, men ändå hinner jag med att vila lite granna som tur är.
Veckan efter är också fullproppad, sen börjar skolan och alla helger efter där är nästan också bokade. Men när orienteringssäsongen börjar, börjar det bli lungare. Nästan så jag längtar dit.

Snart ska jag sova. Känner att jag behöver det efter en lång och jobbig dag.

Puss och Godnatt!
LL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0