har de underbart!

Jag har inte skrivit på ett tag men anledningen är att jag typ inte hunnit. Ni förstår jag har så det himla kul här i mora med allt folk så då vill jag ju inte sitta inne på datorn hela tiden men jag försöker så ofta jag kan.

Förra veckan var jättekul och jag ska nu skriva lite om varje dag:

Tisadag: Idag var det inspark det betydde en hel del träning. Vi började tidigt på morgonen med ett rullskidspass till gesundaberget, det tog en och en halv timme. Sen böt vi om snabbt till löpardojor och skulle ut på ett springpass. Då tänkte jag att det inte skulle bli ett så långt pass eftersom vi redan tränat i 1,5 vilket är redan då ganska mycket. Men nej, så var det ju inte. Det började med en 14minuter lång uppförsbacke på ett berg och det passet höll på i 2timmar. När vi kom till bussarna fick man åka rullskidor till siljansnäs om man ville men jag och många andra var så slut att vi åkte minibuss. Sen var vi i siljansnäs på eftermiddagen och lekte lite granna.

Onsdag: Det var lite nervöst i skolan på morgonen. Men kul var det att träffa sin nya klass. Ännu en gång går jag i en idrottsklass men den här gången är det lite blandade sporter än bara orientering och fotboll. På dagen i skolan hände inte så mycket, vi gick runt och lärarna berättade en massa. Men efter att vi slutat blev det träning, den här gången var det tröskelintervaller och det var faktiskt riktigt kul. Sen mer på kvällen så drog vi alla ettor in till stan och handla glass, mums! Efter det blev det film, kenny starfighter :D

Torsdag: Ännu en dag i skolan med massa information, måste säga att jag gillar min klass ganska bra. Vi fick sluta lite tidigare och idag så hade vi ingen träning utan bara lite snack med tränarna som berättade vad som skulle hända och massa annat. På kvällen så var typ alla ettor i tingsnäs och där spelades det lite gitar hero och sånna där trummor till. En del människor körde också allsång inne på ett rum, mycket trevligt! :)
När vi kom tillbaka till våra lägenheter så hann vi bara in och sen kom dom äldre och sa att vi skulle samlas på parkeringen, lite läskigt var det men dom skulle informera om nollningen. Så vi fick först gå en runda i mörkret och sen sa dom några små ord och när vi kom in i lägenheten igen såg det förjävligt ut. Självklart glömmde vi att låsa och då hade dom älder varit där och stökat, så var det typ för alla oss, så då var det bara att städa sen sova.

Fredag: Var lite mer seriösa lektioner i skolan, men vi slutade efter lunch och då var det träning som gällde i nästa 2 timmar, sen tog jag tåget hem och spenderade helgen hemma och fullt upp har det varit.

Idag måndag har jag haft tre lektioner och slutade 12.40 så nu är jag hemma och väntar på att andra människor ska sluta så det kan hända någonting. Ikväll blir det styka och sen nollning..

Nu ska jag inte skriva nå mer utan ta och nörda lite mtv, 21 guns spelas just nu, älskar verkligen den låten :)

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0