går på antibiotika

Förra veckan tänkte jag åka till bruksvallarna och träna men på torsdags morgon kände jag att någonting inte stod rätt till så jag avbokade den resan. Tur nog var det för på fredagen kändes det sämre och på lördagen var jag asförkyld. Helgen spenderade jag i soffan och det började bli bättre så jag tänkte att jag skulle åka till Mora på onsdagsmorgonen för jag får verkligen ångest av att missa skolan. Men då under natten vakna jag av att jag låg och skakade, stress och panik trodde jag det var men sen visade det sig att jag helt plötlisgt på säkert bara två timmar fått över 40 graders feber. Så på onsdagen orkade jag knappt göra någonting, kände mig som dödens och trotts alvedon i kroppen ville sig inte febern ge sig. Det blev en sväng till sjukan där jag undersöktes och tog en sänka som visade sig vara på 75 och inte 8 som den egentligen borde visa om man är frisk. Då var det bekräftat att jag hade bakterie i kroppen och troligvis är det lunginflamation.
Våren ser inte speciell ljus ut, har hostat sen v 10 och det kommer nog ta ett tag innan jag kommer igång på riktigt igen. Jag får sikta mot O-ringen för innan dess vet jag inte vad som händer, hur snabbt allt tar.
Jag orkar knappt med vardagen nu, blir anfodd så fort jag går upp för trappan. Men jobbigaste är nog hostan, jag har nästan hostat sönder revbenen på höger sida vilket gör att jag knappt kan röra mig på nätterna för det gör så himla ont,  jag känner mig lite halvt handikappad.

Nu går jag bara runt och hoppas på att allt ska bli någolunda bra så jag åtminstonde orkar ta mig ut på en promenad eller nått i det fina vårvädret. Vill ju helt inte gå miste om hela våren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0