hej där!

Hade tänkt att blogga en hel del härifrån, tänkte att det kunde vara kul för er där hemma att föjla lite hur vi har det. Men jag hoppas bara att det här sega internetet i området är bra nog för att kunna göra en hel del inlägg...

Igår vid 10 åkte vi till Norge för att åka JVM i skid-orientering. Inte den största sporten av dem alla men helt klart den roligaste! Det var en kort resa i minibuss med massa bus, musik och prat. Vi kom fram till Sjusjön, Lillehammer mot kvällen och då var man trött och seg i hela kroppen eftersom vi bara stannat en gång efter vägen.

Idag blev det sovmorgon vilket gillades. Kändes skönt att gå upp när man visste att kompisarna satt i skolan och pluggade. Vid tio tiden blev det träning, model event som det kallades. Då åkte man en kort orienteringsbana för att kolla lite på terrängen.
Sen har vi varit och ätit lunch. Jag tycker att det märks direkt att man inte är i Sverige när man ätit maten här, den är helt okej men svensk mat är bättre.
Fotografering har vi också hunnit med, det var tränar Ola som knäppte kort på oss dalaåkare och vem vet, någon dag i veckan kanske vi dyker upp på bild i DD, håll utkik!

Nu hade jag tänkt att sätta igång och plugga lite (om jag orkar). Fattar egentligen inte hur mina lärare tänker när man får göra lite grupparbeten själv, jag är ju liksom här för att tävla och inte för att lägga ner min energi på
skolan.

Lisa Lindgren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0