10.05.16

Nu var det verkligen jättelängesen jag skrev någonting i bloggen och jag orkar verkligen inte berätta allt så vi tar det som hände i helgen.

I onsdags eftermiddag satte vi oss i minibussar ner mot karlstad i värmland.

På torsdagen var det SM-sprint och jag som sprang i det tuffaste kval hiten av alla lyckades ändå ta mig till final. Hade jag sprungit 5sek långsammare hade jag inte kommit med. Men på eftermiddagen var det final och jag var jättetrött, slut och orkade ingenting på väg mot starten, trodde någonting var fel, det kändes som om jag skulle bli sjuk. Men när jag stod där på bron och skulle starta var det bara en sak som gällde: springa! Och det gjorde jag och slut blev jag men bra gick det, en 15:e plats blev det av över 100 pers. och jag är riktigt nöjd, det här är gamla Lisa det!

På fredagen blev det shopping i Karlstad och jag hitta bara en sak, men är man typ pank så får man nöja sig med det :) Sen åkte vi vidare till en camping i Arvika där vi skulle spendera dom andra två nätterna.

På lördagen vaknade jag och var jättepigg. Men redan på väg till starten kände jag att det här orkar jag inte, kroppen kändes seg och jag var astrött, så jag var helt omotiverd när jag sprang ut på min 6,2km långa bana. Jag sprang i mitt  tempo och läste på alla detaljer och kontrollerna var så lätta och satt där dom skulle, men kroppen ändrade sig inte ett dugg, så det blev en lång tid.

Idag så orkade jag knappt ta mig till starten och jag började fundera på om det var nå fel på mig, så här trött ska ju jag inte vara. Men trotts några bommar sprang jag jävligt fort till en del kontroller för jag var så jävla arg på allting. Det blev inte en så bra tid men jag tror jag fick j-cup poäng :)


Så i helgen har jag kommit fram till att jag kan orientera, det är faktiskt inte så svårt om man verkligen koncerntrerar sig, alla kan om dom verkligen vill och försöker. Sen har jag kommit fram till att jag kan orienterar fort och gå rätt, plus att jag vet att jag orkar springa upp för backar. Jag har också insett att man måste springa jävligt fort för att vinna. Sen har också kommit fram till att om man är omotiverad inför en tävling och känner att man inte tykcer det är superkul då går det verkligen inte fort :/

Jag försöker fokusera på det bra jag gjort i helgen, ni vet självförtroende är viktigt och man ska ju alltid foukusera på det postivia än det negativa. Vad gör det liksom om jag bommat någon kontroll eller flera kontoller? Det finns ju alltid någonting bra man gjort på en tävling! Och det gäller samma för andra. 

Om jag kan så kan ni, jag lovar!

lisalindgren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0