100209

Igår kl 6.15 ringde klockan och då var det dax att gå upp, äta frukost och åka till arlanda. Vid 10 gick planet mot budapest och jag var såklart skakis i hela kroppen. Efter lite mer två timmar landade vi och då hade vi ungefär en timme på oss att äta och ta oss mot nästa plan. För då väntade ytterligare lite mer än en timmes flyg till Bukarest och ungefär vid fem (rumänsk tid) landade vi. Sen satte vi oss på bussen och vi var framme vid hotellet vid tio på kvällen. Så det blev en dag med massa resande. Tyvär var det så mörkt när vi åkte så man såg inte så mycket hur det såg ut, fast man kände att vägarna var krokiga och gick upp och ner, inte alls som Sverige. Vår busschaför åkte till och med för fort så han blev stoppade av polisen :P

Idag så har vi varit och tränat, model event, och frukosten var inge god, lite konstig yougurt, tortt bröd och äcklig skinka. Jag är bra på att klaga (a) men Sverige känns så lycksigt mot Runmänien. Maten är ju inte heller den bästa men den är iaf helt okej. Efter lunch gick vi en lång promenad ner mot stan och husen ser så fula och fattiga ut. Jag förstår inte hur folk kan bo här, det är typ dött. Och affärerna är små och det finns så lite. Jaja, det är iaf kul att upptäcka en ny del av världen och se hur andra människor lever. Vi gick faktiskt in i en skolan och den såg gammal och ful ut. Dom använde krita på en grön tavla istället för whiteboard, stakars människor.

Nu hinner jag inte skriva ner, vi ska nämligen åka på invigning snart.

lisalindgren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0