10.04.25

Idag har jag tävlat (och jag vann), övningskört, varit hos faster och träffat kusiner... och ätit tårta och så har jag såklart åkt till mora :)

...


Det är inte jag, flickan på bilden (hon i gult) är inte samma flicka som springer ut i skogen idag. Flickan på bilden var otroligt motiverad, hon ville vinna, hon kunde vinna och hon hade självförtroende. Men framförallt vågade den här flickan springa ut i skogen på en tävling utan att känna panik, hon blev inte rädd. Hon sprang sitt lopp och nästan alltid kom hon högt upp, hon var med i toppstriden på det stora tävlingarna hela tiden och hon var duktig.
Sen kom det en tid då allt gick utför, hon blev drabbad av dåliga blodvärden, hon orkade inte som förr utan att hon inte visste det. Hon blev sjuk länge under sommren men hon såg ljuset, hon skulle börja på skidgymnasiet. Hon gav inte upp, hon hade självförtroende och hon ville. Sen började det gå bra igen tills en dag då allting blev så otroligt jobbigt. Hon kände sig konstig, trodde hon var sjuk, fick lov att besöka läkare. Dem sa att hon var frisk men hon vågade inte lita på dem fullt ut, hon trodde dom hade missat nåt i deras bedömning, så den här flickan vågade inte träna som hon skulle och tävlingarna kämpade hon sig igenom, med eller utan tårar.


Nu är det slut på det här jobbiga träningsåret, jag ser fram emot det nästa! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0